پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 261898
در سال‌هاي اخير طيف گسترده‌اي از ضد روايت ها‌ در رسانه ها ي خارجي از دفاع مقدس شده است
تاریخ انتشار : 1402/06/31 17:17:07
نمایش : 433
امام‌جمعه فارسان گفت: دفاع مقدس ما در شرايطي چهل و دومين سالگردش را گرامي مي‌دارد که در سال‌هاي اخير طيف گسترده‌اي از ضد روايت‌ها در بستر رسانه‌هاي داخلي و خارجي توليدشده که سلب هويت اين حماسه باشکوه را نشانه گرفته است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام محسن ملک پور در خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته شهر فارسان گفت: خودم و همه‌ي شما نمازگزاران محترم را به رعايت و تقويت و تسديد تقواي الهي دعوت مي‌کنم. متقين انسان‌هاي بلندهمتي هستند. اميرالمؤمنين عليه‌السلام در حکمت ۲۰۸ از حکم نهج‌البلاغه فرمود: در دگرگونى اوضاع، گوهر مردان شناخته مى‏شود؛ يعني اتفاقات مختلفي که براي انسان پيش مي‌آيد بلندهمت و يا دون‌همت بودن شخص معلوم مي‌شود. گاهي انسان در سختي شديد است يک‌مرتبه براي او رفاه پيش مي‌آيد و گذشته و خودش را فراموش مي‌کند و موارد فراواني ازاين‌دست که اين تغيير اوضاع ميدان محک شخص مي‌شود.
 
 
وي افزود: تغييرات روزگار وسيله امتحان مي‌شود تا معلوم شود شخص صبور است يا تندخو، عجول است يا فکور، عاقبت‌انديش است يا ترسو و بزدل و امثال اين‌ها. شخصِ بلندهمت ارزشمند است. اميرالمؤمنين عليه‌السلام فرمودند: هر که همتش والا باشد ارزشش عظيم شود؛ و فرمود: انسان حقير، همت ندارد. خداي تعالي همت همه ما را عالي بگرداند.
 
 
امام‌جمعه فارسان به سخنان رئيس‌جمهور در نيويورک اشاره داشت و بيان داشت: سخنان رئيس‌جمهور محترم را در نيويورک به‌دقت گوش کردم حقيقتاً احساس عزت به من دست داد. همه بت‌ها را شکست حتي کبيرهم. سلام علي ابراهيمم. آيت‌الله رئيسي در اين سفر با دست‌پر و ده‌ها برگ برنده در زمينه‌هاي مختلف در نيويورک حضور پيدا کرد. اعتراف غرب به شکست پروژه منزوي ساختن ايران، عضويت ايران در سازمان همکاري‌شانگهاي، دعوت از ايران براي عضويت در گروه بريکس، پايان يافتن ديپلماسي التماسي، بي‌اثرشدن تحريم بر صنعت پتروشيمي ايران، لغو انتصاب ۸ بازرس آژانس در ايران، دستاوردهاي بي‌سابقه در حوزه هسته‌اي، شکست پروژه اغتشاشات و ناامن‌سازي ايران
 
حجت‌الاسلام محسن ملک پور به آغاز هفته دفاع مقدس اشاره داشت و اظهار داشت: دفاع مقدس ما در شرايطي چهل و دومين سالگردش را گرامي مي‌دارد که در خلال سال‌هاي اخير طيف گسترده‌اي از ضد روايت‌ها در بستر رسانه‌هاي داخلي و خارجي توليدشده که سلب هويت اين حماسه باشکوه را نشانه گرفته است.
 
وي تصريح کرد: تلاشي براي بازسازي تصويري متفاوت از جنگ که يا از اساس واقعيت ندارد يا به‌شدت اغراق زده و با تمرکز بر خلاءها و اشکالات احتمالي است که لازمه طبيعي هر طرح‌ريزي و برنامه‌ريزي و کنش انساني (حتي در شرايط غير بحراني) است. از اين ضد روايت‌ها درصددند، در بازه زماني ميان‌مدت و دراز مدت، اعتبار ارزشي دفاع مقدس را خدشه‌دار و آن را روايتي رسمي و ساختگي از سوي حاکميت و نظام جمهوري اسلامي جلوه دهند.
 
 
امام‌جمعه فارسان‌ به آغاز سال تحصيلي مدارس و دانشگاه‌ها اشاره هم داشت و گفت: به آغاز سال تحصيلي مدارس را به همه مديران و معلمان و اساتيد و دانش آموزان و دانشجويان تبريک عرض مي‌کنيم. اميدواريم سال تحصيلي پرتحرک و شادابي را از جهت تعليم و تربيت داشته باشيم. مسئولين محترم آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها اهتمام ويژه خودشان را به تربيت نيروهاي مؤمن و متعهد و متخصص معطوف بکنند که ريشه رشد همه‌جانبه کشور خواهد بود.
 
وي بيان داشت: در ضمن اينجا هم لازم است اين را هم بگويم، همه هم ديگر را تشويق بکنيم که کالاي ايراني خريداري کنيم شما ببينيد خيل عظيم دانشجو و دانش‌آموز که يک‌چهارم جمعيت کشور را تشکيل مي‌دهند، اين‌ها بخواهند لوازم‌التحرير بخرند اگر توليد داخل بخرند ببينيد چه انقلاب اقتصادي عظيمي به وجود خواهد آمد. لذا همه سعي کنيم هم ديگر را تشويق بکنيم به خريد کالاي ايراني غفلت نکنيم کمک به دانش آموزان نيازمند و ايتام کلاً يا اجناس يا پول نقد جشن عاطفه‌ها هم در مصلي مستقر هستند هم در سطح شهر و مدارس
 

انتهاي پيام/590پ
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html